BAZYLIKA W SANDOMIERZU – KAMPANIA REKLAMOWA
Kampania promocyjno-informacyjna dla projektu „Konserwacja wnętrz perły architektury sakralnej Bazyliki Katedralnej w Sandomierzu”.
W latach 2018/2019 byliśmy odpowiedzialni za komunikację projektu konserwacji wnętrz Bazyliki Katedralnej w Sandomierzu. Obiekt jest jednym z najstarszych zabytków architektury sakralnej w Polsce – powstały z fundacji króla Kazimierza Wielkiego korpus nawowy datuje się na 1361 rok.
Rozpoczęte w lipcu 2018 roku prace konserwatorskie obejmowały zabezpieczenie dekoracji malarskich oraz elementów kamiennych na sklepieniu nawy głównej i naw bocznych bazyliki. Konserwacji poddane zostały dekoracje malarskie autorstwa krakowskiego artysty Jana Bukowskiego (1935-40 r.) zdobiące sklepienie i ściany naw bocznych. Poza elementami malarstwa równolegle prowadzono prace przy kamiennych żebrach, łukach i filarach. W marcu 2019 roku podjęta została decyzja o poszerzeniu prac o renowację 12 witraży, zaprojektowanych przez Jana Bukowskiego a zrealizowanych w 1938 roku w Krakowskim Zakładzie Witrażów S. G. Żeleński.
Wszystkie prace prowadzone były w ramach projektu „Konserwacja wnętrz perły wczesnogotyckiej architektury sakralnej – Bazyliki katedralnej w Sandomierzu”. Przedsięwzięcie zrealizowane zostało dzięki wsparciu funduszy unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach działania zarządzanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W realizację projektu zaangażowanych było ponad 25 specjalistów związanych z konserwacją dzieł sztuki: historycy sztuki, artyści plastycy, graficy, konserwatorzy dzieł sztuki, technicy malarstwa, pozłotnicy, tynkarze, kamieniarze. Wykorzystane zostały najwyższej jakości materiały i środki konserwatorskie, jak również nowatorskie zaplecze organizacyjne i narzędziowe. Możliwość realizacji działań komunikacyjnych dla tego projektu była dla nas ogromnym zaszczytem i cudownym doświadczeniem obcowania ze sztuką. Serdecznie dziękujemy za współpracę wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt.
Zakres prac: przeprowadzenie kompleksowej kampanii informacyjno-promocyjnej z uwzględnieniem organizacji konferencji prasowych, ogólnopolskich konferencji naukowych, produkcji spacerów wirtualnych, produkcji i emisji spotów i filmu promocyjnego, publikacji artykułów sponsorowanych, produkcji materiałów promocyjnych.