SILVER MBprojektowanie stoisk targowych

Stoiska targowe – jaki układ wybrać?

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z udziałem w targach branżowych, z pewnością przyda Ci się informacja o możliwych układach stoisk targowych.

Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki przewodnik – poznaj najczęściej spotykane układy stoisk targowych oraz ich wady i zalety.


Stoiska targowe szeregowe

Stoiska znajdują się obok siebie w jednej linii, zazwyczaj z dostępem tylko z jednej strony.

ZaletyWady
+ Najczęściej jest to najtańsza opcja

+ Stoisko można ustawić wzdłuż głównej ścieżki ruchu zwiedzających

+ To dobre rozwiązanie, jeśli masz ograniczony budżet
– Ograniczona widoczność – stoisko jest dostępne tylko z jednej strony

– Trudność z przyciągnięciem uwagi zwiedzających, jeśli Twoje stoisko znajduje się w zatłoczonym rzędzie

Stoiska targowe narożne

Stoisko znajduje się na końcu rzędu, jest otwarte z dwóch stron.

ZaletyWady
+ Lepsza ekspozycja i większa liczba potencjalnych klientów

+ Większa przestrzeń do prezentacji produktów
– Zazwyczaj droższe niż stoisko szeregowe

Stoisko targowe półwyspowe

Stoisko otwarte z trzech stron, jedną stroną przylegające do innych stoisk lub ściany.

ZaletyWady
+ Bardzo dobra widoczność

+ Możliwość przyciągnięcia klientów z trzech stron

+ Prezentuje się bardziej przestronnie i prestiżowo
– Wyższy koszt wynajmu i aranżacji

– Większa otwarta przestrzeń wymaga dobrze przemyślanej organizacji

Stoisko targowe wyspowe

Stoisko otwarte z każdej strony, wolnostojące, bez przylegania do innych stoisk.

ZaletyWady
+ Maksymalna ekspozycja i dostępność

+ Przyciąga największą liczbę odwiedzających

+ Duża swoboda w aranżacji przestrzeni
– Najdroższy typ stoiska

– Wymaga przemyślanego projektu, by efektywnie zagospodarować przestrzeń

– Może być trudniej kontrolować ruch klientów i ich uwagę

Wybór układu stoiska powinien zależeć od Twoich celów, budżetu oraz rodzaju prezentowanego produktu lub usługi.

Poza układem stoiska znaczenie ma jego lokalizacja na hali targowej – w stosunku do głównych wejść i ciągów komunikacyjnych.

Ważne jest także sąsiedztwo – sprawdź, jakie firmy będą prezentować swoją ofertę na sąsiednich powierzchniach.

Wszystkie powyższe aspekty wymagają analizy na etapie kontraktowania powierzchni wystawienniczej w ramach wybranych targów branżowych.

Potrzebujesz pomocy? Kompleksowo zajmiemy się Twoim stoiskiem targowym – skontaktuj się z nami.